20 РАД ВІД логопеда

Рада №1 - НАЧНЕМ З ВАС

Мова не виникає сама по собі, їй необхідно вчитися, і можливо це тільки в процесі спілкування. Навіть якщо ви мовчазні від природи - все одно говорите з дитиною. Дитина легше розуміє звернену мову, якщо вона пояснює те, що відбувається з ним і навколо нього. Тому супроводжуйте свої дії словами.

Рада №2 - ЗУСТРІЧ ПОГЛЯДІВ

Озвучуйте будь-яку ситуацію - але тільки якщо ви бачите, що дитина чує і бачить вас. Не кажіть в порожнечу, дивіться йому в очі. Це особливо важливо, якщо ваша дитина надмірно активний, постійно рухається.

Якщо ваш малюк ще тільки лепече або говорить мало слів, намагайтеся, щоб він бачив вашу артикуляцію.

Рада №3 - ГОВОРИТЕ ЧІТКО

Говоріть просто, чітко, виразно промовляючи кожне слово, фразу. Діти дуже чутливі до інтонації - тому кожне слово, на яке падає логічний наголос, вимовляєте якомога виразніше.

Рада №4 - ТОЙ ЖЕ, АЛЕ ПО-РІЗНОМУ

Повторюйте багато разів одне і те ж слово, фразу (змінюючи порядок слів). Щоб дитина засвоїв нове слово, вживайте його не один раз і в різних контекстах.

Рада №5 - Не перестарайтеся

Не вживайте занадто довгих фраз. Не перевантажуйте дитину, пред'являючи йому відразу велику кількість свідомо незнайомих слів.

Рада №6 - ХОРОШИЙ НАСТРІЙ - ЗАПОРУКА УСПІХУ

Вимовляєте нове слово в емоційно сприятливої ​​ситуації. Психологи помітили: в таких умовах дитина навчається в десять разів краще.

Рада №7 - ВСЕ ПОЧУТТЯ У СОЮЗІ З МОВОЮ

Важливо, щоб дитина мала можливість бачити, торкати, нюхати, тобто вивчати предмет різними способами. Якщо побачите, що дитина взяв предмет, відразу ж назвіть його кілька разів - чітко і виразно.

Рада №8 - В ОСНОВІ МОВИ - ПРАГНЕННЯ ДО СПІЛКУВАННЮ

Завжди схвалюють бажання дитини вступити з вами в контакт. Підтримуйте його прагнення спілкуватися!

Рада №9 - прагнуть до різноманіття

Якщо лепет малюка одноманітний, намагайтеся збагатити його, пропонуючи ланцюжок слів з іншими приголосними і голосними (дя-дя-дя, ма-ма-ма, ка-ко-ку).

Рада №10 - ПОВАЖАЙТЕ СПРОБИ ДИТИНИ ГОВОРИТИ

Мова розвивається на основі наслідування і самоподражанія. Коли дитина говорить один або разом з вами, вимикайте гучну музику, телевізор і намагайтеся дати йому можливість чути себе і вас. Чи не сюсюкайте з дитиною, адже ви не хочете потім переучувати його спілкуватися нормально.

Рада №11 - ВЧІТЬ У ГРІ

Створюйте такі ситуації в грі, де дитині знадобиться звуконаслідування. Спонукаєте ви, а не ситуація.

Рада №12 - не попереджав ЖЕЛАНИЙ ДИТИНИ

Батьки намагаються вгадати бажання своєї дитини. У малюка не виникає необхідності вимовляти що-небудь. Є небезпека затримати дитини на стадії жестової спілкування.

Рада №13 - розширювати СЛОВАРЬ

Дитина володіє словом на двох рівнях:

розуміє його - пасивний словник,

каже - активний.

Якщо ви поповнюєте ресурс розуміння, це обов'язково призведе до лексичному вибуху.

Рада №14 - ВЕДІТЬ ЩОДЕННИК

Фіксуйте його мовні досягнення, записуйте, скільки слів він розуміє, які виголошує.

Рада №15 - РОЗВИВАЙТЕ фонематичного слуху

Спонукайте розрізняти близькі звуки, слова, що відрізняються 1 звуком (щур-дах).

Рада №16 - НЕ нехтуйте звуконаслідування

Використовуйте слова типу «бух», «ням-ням», «ав-ав». Створіть основу для повноцінної мови.

Рада №17 - ЧИТАЙТЕ ...

Читайте короткі казки, вірші по кілька разів - діти краще сприймають тексти, які вони вже чули.

Рада №18 - ПАЛЬЧИКИ НА ДОПОМОГУ МОВИ

Розвивайте дрібну моторику - точні рухи пальців руки. Вона тісно пов'язана з розвитком мови.

Рада №19 - Будьте терплячі, поблажливо і ... обережні

Якщо дитина невірно вимовляє звуки, не смійтеся, не повторюйте неправильну вимову. Спонукайте дитину послухати правильну вимову і спробувати його повторити.

Рада №20 - ТІЛЬКИ ВИ!

Пам'ятайте: тільки ви здатні допомогти дитині розвиватися гармонійно. Не забувайте активно радіти його успіхам, частіше хваліть свого малюка.

Шановні, батьки!

Якщо ваша дитина відвідує заняття з учителем-логопедом, знайте, що погане мовлення не можна виправити за одне чи два заняття. Для цього потрібен час і спільні зусилля логопеда, дитини та її батьків.I. Виправлення звуковимови проводиться поетапно:1-й етап - підготовчий (формування інтересу до логопедичних занять; розвиток слухового уваги, пам'яті, фонематичного сприйняття за допомогою ігор і спеціальних вправ; формування і розвиток артикуляційної моторики - це виконання артикуляційної гімнастики і спеціальних вправ для губ, язика, голосу, дихання і ін) (цей процес протікає у багатьох дітей повільно і вимагає тривалого тренування).2-й етап - постановка звуків (викликання звуків по наслідуванню або за допомогою спеціальних прийомів).Послідовність постановки звуків:свистячі [с], [з], [ц], [с '], [з'];шиплячі [ш];сонорні [л];шиплячі [ж];сонорні [р], [р '];шиплячі [ч], [щ].3-й етап - автоматизація - закріплення звуку в складах, в словах, реченнях (протікає у багатьох дітей повільно і вимагає тривалого тренування). Автоматизація звуку:* [с], [з], [ш], [ж], [с '], [з'], [л] - автоматизуються спочатку в прямих складах, потім - в зворотних і в останню чергу - в складах зі збігом приголосних;* [ц], [ч], [щ], [л] - автоматизуються спочатку у зворотних складах, потім - в прямих і зі збігом приголосних;* [р], [р ']Автоматизація звуків у словах:проводиться по слідах автоматизації в складах в тій же послідовності.У міру оволодіння дитиною вимови кожного складу з виправленим звуком він вводиться і закріплюється в словах з даними стилем.Автоматизація поставлених звуків у реченнях:кожне відпрацьоване у вимові слово включається в речення, потім - в невеликі оповідання, потішки, чистомовки, віршовані тексти зі словами, що включають виправлені звуки.4-й етап - диференціація поставлених і автоматизованих звуків (у випадках заміни одного звуку іншим).5-й етап - автоматизація звуків в самостійному (спонтанному) мовленні - в монологах, діалогах, іграх та інших формах дитячої життєдіяльності.Щоб домогтися правильного положення губ, язика, швидкї і вільної вимови звуку в мовленні, потрібно багато тренуватися. Тренуйтеся, будь ласка, вдома! Якщо звук ще не вимовляється, виконуйте артикуляційну гімнастику.Якщо звук вже поставлений - закріплюйте його: вивчіть з дитиною мовленнєвий матеріал, записаний у зошиті домашніх завдань, стежте за звуками в повсякденному мовленні.Не забувайте виконувати всі рекомендації вчителя-логопеда!

Шановні батьки! Як організувати домашній режим для заїкається дитини

Правильно організований домашній режим - сприятливий фон для лікування заїкання. Все повинно сприяти тому, щоб оздоровить і зміцнити нервову систему дитини.
Чи відвідуєте логопедичні заняття, батьки повинні пам'ятати, що відвідування занять і домашня підготовка до них зажадають додаткового часу.
Без продумано режиму тут не обійтися.
При складанні режиму потрібно врахувати:
1. Виділення Спеціальних годин на відвідування занять.
2. Виділення постійного часу для занять з дитиною вдома. У той дні, коли дитина відвідує заняття з логопедом, заняття вдома не проводять.
3. Приймати їжу дитина повинна регулярно, в один і той же час.
При цьому, вечеря слід давати не перед сном, а хоча б за 1 годину до сну.
4. Необхідно, щоб дитина щодня гуляв. Перебування на повітрі необхідно для гарного самопочуття і правильного фізичного розвитку дитини.
5. Важливим елементом є сон, його тривалість відповідно до віком. Необхідно привчити дитину лягати в один і той же час.
Щоб сон був спокійним, треба виключити перед сном все Возбуждающие фактори: рухливі ігри, розповідання страшних історій і казок, азартні суперечки, перегляд передач і т.д.
При заїкання спортом займатися можна і потрібно. Небажано займатися нерітмічними видами спорту: боротьбою, важкою атлетикою, хокею, футболу, баскетболу та іншими видами спорту, пов'язаними з великим м'язовим напругою.
Рекомендується плавання, веслування, лижі, ковзани, гімнастика. Ці види спорту координують рухи і впорядковують дихання. Однак слід врахувати, що участь в будь-яких змаганнях пов'язано з емоційним збудженням і викликає напругу нервової системи.
Навчання музиці (грі на музичних інструментах, вокалу) сприяє зняття нервової напруги.
Запорукою успіху є здорові сімейні взаємини.
Слід до заїкається дитині ставитися як до здорового. Батьки НЕ Повинні показувати свого хвилювання. У присутність друзів не можна робити зауваження і поправлять дитини. Зауваження подібного роду ранять самолюбство і знижують самооцінку.
Ну, і звичайно ж, необхідно спостереження і лікування невролога

Кiлькiсть переглядiв: 398

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.